Fest idag?

Jag brukar planera mina festdagar ganska noga. Det innebär att jag dagen innan inhandlar sånt jag uppskattar när jag är dagen efter... chips, läsk, film etc.

Jag bor dessutom väldigt nära en ICA-butik. Personalen känner numera igen mig väldigt ofta och jag brukar snacka lite vardagligt med dem så ofta jag kan. Det är kul.

Idag går jag in och lägger ner lite chips, läsk etc i min korg och går till kassan. Jag lägger mina varor och flickan i kassan kastar en blick på vad jag skall handla, tittar mig i ögonen och säger.

- Idag är den en stor fest va?
- Va? Jajo, det är det. Hurså?
- Du köper bara chips när det är stora fester.

Jag mumlar lite, ler lite sött och betalar. Väl hemma börjar jag fundera och konstaterar fort att flickan har rätt. Jag konstaterar att de har bra koll. Jäklars, då måste de veta när jag har middagar, när jag varit ute eller när jag skall ha date. Tänk om de pratar om mig i fikarummet. Undrar vad de sa när jag köpte kondomer för några veckor sedan.

...för övrigt är det en stor fest jag skall på ikväll. Därav chipsen inför morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0