Polsk delikatess?

I Lund, där jag bor, finns det lite olika livsmedelsbutiker. Bl en spännande butik på mårtenstorget som säljer kryddor, konserver etc från hela världen. Där kan man bl a köpa Root Beer, en läsk som smakar exakt likadant som tugummit Jenka (ni vet, ett sånt tugummi man köpte för 50-öre på Pressbyrån). Sedan finns det andra butiker som säljer italienska delikatesser asmt en och annat butik där man kan köpa thai-ingredienser.

...och väldigt centralt ligger en affär som säljer delikatesser från Polen.

Polen!

Jag har aldrig varit inne i affären, men har bestämt mig för att gå dit inom kort. Jag har nämligen aldrig ätit något delikat från Polen.

Kommentarer
Postat av: Miffo

Glöm inte Świnoujście 2002! Jambalayabuffé och Bollinger!!
Ah, those were the days my friend!

2008-02-15 @ 15:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0