Day of the Triffids.

Kära 70-talister. Minns ni den brittiska miniserien "Day of the Triffids" som gick på svensk tv 84? Om en några oranga växter som sticker en med sin "tunga". Man blir antingen blind eller död. Sedan ställer de sig på en medans man ruttnar och får på så sätt föda.

P.g.a en meteor blir hela världen, förutom några få personer, blinda. Växterna utnyttjar detta faktum och börjar således ta över. Katastrofen är ett faktum.

Trots att det är en BBC-produktion, med allt vad det innebär med taskiga effekter och dålig ljussättning samt lågbudget interiör, måste jag erkänna att jag fortfarande blir fascinerad av denna serie.

Men jag blir inte alls lika skrämd av serien som jag blev när jag var sju.

Finns också som film från 60-talet. Den är inte heller skrämmande längre.

Skulle vara spännande att se om man kunde göra en nyinspelning. Jag tror faktiskt att det hade kunnat bli riktigt bra. Hade passat vår tid väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0