Det koleriska beteendet.

För några år sedan hade jag en filmklubb. Det var väldigt trevligt. Vi var fem grabbar som träffades varje söndag. een av oss  hade valt ut en film som denna ansåg var bra att se av olika anledningar. Det kunde vara allt från "Sommarnattens leende", "Underground", "Trollkarlen från Oz" till lite med udda titlar som "Moment 22", "Man bites dog" eller "Botgöring".

Det roliga med dessa kvällar var att ju bättre filmen var dessto mer pratade vi. Och då myntade vi ett sätt att uttrycka oss som jag sner att fler borde använda sig av: Det koleriska beteendet

Det gick till ungefär så här:

- Fan vilken bra scen det här är?
- Scen? SCEN!? DU SKALL FÅ FÖR SCEN...förlåt jag brusar upp, jag ber om ursäkt...ursäkt.

Vidare.

- Denna filmen är så jäkla bra.
- Bra? BRA!? DU SKALL FÅ FÖR BRA...förlåt jag brusar upp, jag ber om ursäkt...ursäkt.

Otroligt kul. Kanske inte i början...men efter ett tag. Ojojoj.

Snaskefar? Gonzo? Det är bara att prova.

Kommentarer
Postat av: Gonzo

Sant. Det är inte kul i början...

2007-12-19 @ 13:07:51
Postat av: Bakslag

Men det blir sjukt kul efter ett tag. Lovar!

2007-12-19 @ 17:30:52
URL: http://bakslag.blogg.se
Postat av: Gonzo

Ja, det börjar ta sig.
Ej utövat verksamheten på cineaster ännu. Fungerar väldigt bra på arbetskamrater. Rekommenderas starkt!

2007-12-19 @ 21:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0