Evert Taube som VI minns honom

Satt idag och reflekterade över gårdagens fest med Niklas, José och ett gäng andra. Vi hamnade plötsligt vid ett piano där vi i sedvanlig ordning började sjunga. Efter ett tag började vi sjunga diverse låtar av Evert Taube. Eftersom minnet inte var det bästa fick vi stundtals helt enkelt improvisera. Så föddes tanken på skivan "Evert Taube, som VI minns honom". En samling låtar som framförs av olika artister, som grundar sig på Taubes visor.

I låtlistan finns bland annat okända låtar såsom "Det är sommar och sol, och jag är rasist", "Jag knivade en tattare på marknaden igår" och "Currecurrecurre, det brinner i negerbyn".

Detta mina vänner är humor. Osmaklig, men dock humor.


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Fantastiskt roligt! Jag hade köpt den direkt!!

2008-04-05 @ 15:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0