Canterburyblockaden.

Låt mig berätta lite om ett sätt att vinna diskussioner,  framstå som världsvan eller bara allmänt begåvad. Det fungerar givetvis inte varje gång, men det ger dig en bra chans att få andra ur balans.

Låt oss säga att en person står och berättar något om ett ämne du inte besitter någon vidare kunskap inom, men du vill ändå briljera lite. Exempelvis kanske denna står och pratar om ekonomi, eller varför inte champagne som var fallet för en vecka sedan.

- Jag älskar verkligen att åka ner i disktriktet och provsmaka. Det är verkligen fantastiskt fint där nere.


Jag replikerade omedelbart.


- Absolut, särskilt i de södra delarna.


Personen nickade instämmande.


Nu hör det till saken att jag aldrig varit där, och därmed kan mitt påstående lätt viftas bort. Om personen vet att det jag stäger stämmer behöver den bara hålla med. Om den inte vet vad jag pratar om och inte vågar avslöja sin okunskap, måste den hålla med. Annars framstår plötsligt jag som den som har mest kunskap inom ämnet. Hänger ni med?


- Ekonomin i USA håller verkligen på att rasa samman. Folk har extremt svårt att få jobb inom vissa område.

- Precis, särskilt i de södra delarna.

- ...ja just det.


OK, det fungerar inte i alla lägen. Men i väldigt många. Och för er som är mer intresserade rekomenderar jag Stephen Potters bok "Livsmannaskap" där denna metod beskrivs mer ingående. Fram tills dess kan ni gärna prova tekniken själva. Jag garanterar att det kommer att fungera...ett tag.


Kommentarer
Postat av: Marie

-Du borde undvika rakor fran Pearl River Deltat, man kan fa ruskiga magproblem.
-Precis, sarskilt i de sodra delarna!

-A supernova is stellar explosion. They are extremely luminous and cause a burst of radiation.
-Yes, especially in the southern parts.


Nej, det funkar ju inte alls. Jag haller mig till djup urringning och svallande blont har ? da later allt man sager jattebra!

2008-05-16 @ 04:30:02
URL: http://marienicholson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0