Opassande val av namn.

Pubertalt, men dock.

För drygt 1 1/2 år sedan åkte jag Finlandsfärja med ett stort gäng kamrater (80 personer). På färjan stod några vackra finska flickor och marknadsförde en ny cider. Jag får ögonkontakt med en av flickorna som kommer fram och frågar men söt finsk brytning om jag vill köpa en flaska "Fiz".

Jag började skratta samtidigt som jag blev lite generad och avböjde.

För er som inte kan danska kan jag avslöja att "fisse" är den danska motsvarigheten till det snarlika svenska ordet. Byt ut s mot t och e mot a så fattar ni.

Det hela blev bara värre när en kamrat köpte en hel hink med "Fiz".

Som sagt. Pubertalt, men dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0