Ett år sedan...

För nåt år sedan var jag och Snaskefar på samma fest. Det var nån slags spontalbal i Lund.

Jag står och pratar med några personer som är engagerade i min gamla studentnation. Vi samtalar om hur det funkar nuförtiden, hur det var förr etc.

Plötsligt kommer snaskefar förbi.

Våra blickar möts.

Han går fram och presenterar sig för sällskapet. Sedan vänder han sig till mig.

...jag ser honom i ögonen. Sedan bitchslappar jag honom. Två gånger.

Han går.

Jag vänder mig till sällskapet:

- Jag ber om ursäkt. Han gör så ibland, trots att jag bett honom låta bli.

Jag samtalar med sällskapet ett tag till, sedan går jag.

När jag vänder mig om, gapar de fortfarande.


...Jag och Snaskefar har vårt eget sätt att förgylla vår vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0